Page 138 - Gazi Haber Sayı 148
P. 138
HABER
Salı Konferansları 3:
TIMSS 2019
Değerlendirme
Paneli
tedik. Eğitim-öğretimi çevrim içi gerçekleştirdiğimiz bu
günlerde bilgisayar ve teknolojinin eğitim-öğretimde
önemli bir yeri olduğunu hepimiz tecrübe etmiş bulu-
nuyoruz. TIMSS 2019 uygulamasında da yenilikçi ve
bilgisayar tabanlı ölçümler yapmasının da bu anlamda
bugün değerlendirileceğini düşünüyorum” ifadelerini
kullandı.
Dekan Vekili Prof. Dr. Selvi, Gazi Eğitim Fakültesi
alı Konferansları’nın 3’üncüsü “TIMSS 2019 De- olarak başlattıkları Salı Konferansları’nın üçüncüsün-
ğerlendirme Paneli” başlığıyla gerçekleştirildi. de TIMSS 2019 değerlendirmesini farklı açılardan ele
SPanelde açılış konuşmalarını Rektörümüz Prof. alacaklarını söyledi. Prof. Dr. Mahmut Selvi, panele
Dr. Musa Yıldız, Gazi Eğitim Fakültesi Dekan Vekili katılan panelistlere de katılımlarından dolayı teşekkür
Prof. Dr. Mahmut Selvi ile Millî Eğitim Bakanlığı Ölç- etti.
me, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdü- Dr. Sadri Şensoy ise Millî Eğitim Bakanlığı adına
rü Dr. Sadri Şensoy yaptı. böyle önemli bir panel gerçekleştirdikleri için Gazi
Rektörümüz Prof. Dr. Yıldız, Uluslararası Eğitim Üniversitesi ve Gazi Eğitim Fakültesine teşekkür etti.
Başarılarını Değerlendirme Kuruluşu (IEA) tarafından Şensoy, panelde MEB dışında alanında uzmanla-
gerçekleştirilen TIMSS’in (Uluslararası Matematik ve rın görüşlerini paylaşacağını ve Bakanlık olarak bu
Fen Eğilimleri Araştırması) öğrencilerin matematik ve değerlendirmeleri önemsediklerini ve dikkate alacak-
fen bilimleri alanlarında kazandıkları bilgi ve becerile- larını söyledi. 2015 yılına göre ülkemiz adına TIMSS
rin değerlendirilmesini amaçlayan bir tarama araştır- 2019’da dikkat çekici başarılar alındığına değinen
ması olduğunu söyledi. Dört yılda bir gerçekleştirilen Şensoy, öğrencilerin dört branşın üçünde 500 puanı
TIMSS uygulamasında dördüncü ve sekizinci sınıf dü- geçtiklerini, birinde ise 496 puana ulaştıklarını ifade
zeyindeki öğrencilerin matematik ve fen bilimleri alan- etti. Şensoy katılımcıların 2015’e göre daha fazla ol-
larındaki performanslarının ölçüldüğünü dile getiren masına rağmen ülkemizin üst sıralarda yer aldığını
Rektörümüz, “Okul, öğrenci ve öğretmen anketleriyle söylerken, bunda Millî Eğitim Bakanlığının payının bü-
de öğrenci performansına etki eden unsurlar belirle- yük olduğuna değindi.
nerek profil çıkarılmaya çalışılmaktadır. Araştırmanın Açılış konuşmalarının ardından panele geçildi. Mo-
dört yıllık döngüler hâlinde gerçekleştirilmesi, dördün- deratörlüğünü Gazi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi
cü ve sekizinci sınıf bulguları arasında çalışmalar ya- Doç. Dr. Ayfer Sayın’ın yaptığı panelde, Hacettepe
pılmasına olanak sağlamakta ve öğrenci gelişimleri de Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Selahattin Gel-
izlenebilmektedir” diye konuştu. bal “TIMSS 2019 Sonuçlarının Eğitime Yansımaları”
TIMSS 2019 uygulamalarından olumlu sonuçların konulu konuşma gerçekleştirdi. Kanada Alberta Üni-
çıktığına değinen Prof. Dr. Yıldız, “Örneğin Türkiye; versitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Okan Bulut, “TIMSS
TIMSS uygulamasına katılan ülkeler için sabit başa- 2019’un Yurt Dışındaki Yankıları”; Boğaziçi Üniversi-
rı ölçüsü olarak kabul edilen ölçek orta noktasının, tesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Serkan Arıkan “TIMSS
yani 500’ün, ilk defa üzerine çıktı. 2019 yılında hem Verilerinin Kullanımı”; Millî Eğitim Bakanlığı Bakan
dördüncü hem de sekizinci sınıf öğrencilerinin puan- Danışmanı Dr. Hayri Eren Suna ise “TIMSS 2019 Ha-
larının önemli ölçüde yükseldiği görüldü. Eğitimciler zırlama, Uygulama ve Raporlama Süreci” konulu su-
olarak bizleri sevindiren bu sonuçları nasıl yorumla- num yaptı. Panelistlerin sunumlarının ardından soru-
mamız gerektiğini farklı açılardan değerlendirmek is- cevap kısmıyla etkinlik tamamlandı.
136 Bahar 2021